Regulamin 8. Ultra Gryfus – Turystyczny Ultramaraton Rowerowy Dookoła Zalewu Szczecińskiego
1. Organizator
Fundacja Szczeciński Klub Rowerowy Gryfus
Adres: ul. Szczerbcowa 1/U18, 70-512 Szczecin
KRS: 0000667611, NIP: 8513204812, Regon: 366761534
Strona wydarzenia: https://gryfus.szczecin.pl/ultra2025
Kontakt: tel. +48 510 280 181, e-mail:
[email protected]
________________________________________
2. Termin i miejsce
Główne wydarzenie Ultra Gryfus 2025 odbędzie się w sobotę, 6 września 2025 r.
Wszystkie wydarzenia towarzyszące są podporządkowane tej dacie.
• Start i meta: Szczecin, ul. Wendy, plac naprzeciwko restauracji Stara Rzeźnia
• Biuro zawodów: Namiot przy linii startu i mety
Harmonogram:
• Czwartek, 4.09.2025:
• 19:00 – Odprawa i losowanie grup startowych.
• Miejsce: Namiot Gryfusa przy siedzibie – ul. Szczerbcowa 1, Szczecin.
• Adres: https://goo.gl/maps/K9wpXjTZi9HmXfwF7
• Osoby zainteresowane zachęcamy do udziału osobistego. Dla pozostałych przewidziana jest transmisja online z odprawy i losowania.
• Piątek, 5.09.2025:
• 17:30 – 19:00 – Wydawanie numerów startowych oraz kart startowych.
• Miejsce startu: Łasztownia.
• Adres: https://goo.gl/maps/e3xkfHxG5DKkJSqH9
• Nie jest konieczne odbieranie numerów i kart tego dnia; możliwość odbioru również w sobotę przed startem.
• Sobota, 6.09.2025:
• Odbiór numeru startowego i karty możliwy od godz. 5:00.
• 5:40 – Start pierwszej grupy startowej (rozpoczynamy od uczestników trasy gravelowej).
• Każdy zawodnik powinien zgłosić się do obsługi startu 30 minut przed planowanym startem w celu zainstalowania nadajnika GPS.
• Zamknięcie mety około 0:30.
• Niedziela, 7.09.2025:
• 12:00 – Ceremonia uhonorowania zwycięzców oraz losowanie koszulek kolarskich (uczestnicy dekoracji zwycięzców biorą udział w losowaniu).
• 13:00 – Rozpoczęcie V Ultra Gryfus Kids.
________________________________________
3. Cel wydarzenia
• Promocja zdrowego trybu życia i aktywności fizycznej
• Popularyzacja kolarstwa szosowego i turystycznego
• Sprawdzenie wytrzymałości uczestników w jeździe długodystansowej
• Promocja regionu i szlaku rowerowego wokół Zalewu Szczecińskiego
• Promocja działalności Szczecińskiego Klubu Rowerowego Gryfus jako organizatora i propagatora turystyki rowerowej
• Integracja społeczności rowerowej
________________________________________
4. Trasa i przebieg
• Dystans: ok. 275 km
• Trasa gravelowa: nawierzchnia mieszana (szuter, las, asfalt)
• Trasa szosowa: nawierzchnia asfaltowa
• Obowiązuje nakaz jazdy wyznaczoną trasą.
• Trasa będzie opublikowana 2 tygodnie przed startem.
Punkty kontrolne (PK):
• PK0 – Start (Szczecin)
• PK1 – Niemcy
• PK2 – Świnoujście
• PK3 – Stepnica
• PK275 – Meta (Szczecin)
Weryfikacja przejazdu: karta kontrolna + zapis GPS
________________________________________
5. Zasady i limity
• Limit czasu: 16 godzin (obowiązuje wszystkich uczestników)
• W zawodach w każdej kategorii obowiązuje minimalny wiek uczestnika – ukończone 18 lat w dniu startu
• Starty grupowe: max. 10 os., co 5 minut
• Klasyfikacja: liczony czas netto (start-meta)
• Czas netto to czas liczony od momentu startu grupy, do której został przypisany zawodnik, do momentu indywidualnego przekroczenia linii mety. W czasie netto uwzględniane są wszystkie przerwy i postoje zawodnika w trakcie trasy, w tym również czas oczekiwania na promy, odpoczynek, naprawy techniczne i inne zatrzymania.
• Czas oczekiwania na prom, mosty itp. nie jest odliczany
• Obowiązuje znajomość i akceptacja regulaminu
• Ukończenie zawodów oznacza przejechanie całej wyznaczonej trasy w limicie czasu oraz potwierdzenie obecności na wszystkich punktach kontrolnych.
• Potwierdzenie obecności na punktach kontrolnych następuje poprzez podbicie karty kontrolnej, którą zawodnik otrzymuje w pakiecie startowym.
________________________________________
6. Klasyfikacje
• Trasa szosowa i gravel: mężczyźni i kobiety (klasyfikacja prowadzona bez podziału na rodzaj roweru)
• Sztafeta (osobna klasyfikacja):
o Klasyfikacja sztafet zostanie przeprowadzona pod warunkiem zgłoszenia się minimum 4 zespołów.
o Dwóch zawodników (możliwe pary mieszane)
o Zmiana na PK2 - Świnoujście
o Drugi zawodnik rusza po przyjeździe pierwszego do PK2
________________________________________
7.1 Kary czasowe
• Brak potwierdzenia na PK – +120 minut
• Zjazd z trasy – +30–120 minut (z powrotem do miejsca zejścia)
• Brak oświetlenia – +15–30 minut
• Jazda „na kole” lub za pojazdem – +30–60 minut
• Grupa >15 osób – +15–30 minut
• Utrudnianie ruchu – +15–30 minut
• Przejazd na czerwonym świetle – +30–180 minut
• Przejazd przez zamknięty przejazd kolejowy – +60–180 minut
• Zaśmiecanie – +15–30 minut
• Jazda rowerem po promenadzie w Świnoujściu – +15 minut
Kary czasowe sumują się. Pozostałe wykroczenia, naruszenia przepisów lub sytuacje wpływające negatywnie na wizerunek organizatora będą rozpatrywane indywidualnie podczas zawodów i mogą skutkować dodatkowymi karami na podstawie decyzji organizatora.
7.2 Dyskwalifikacja
Za:
• Jazdę pod wpływem alkoholu/środków odurzających
• Korzystanie z pomocy mechanicznej (samochód, e bike)
• Zorganizowaną pomoc z zewnątrz/przepaki
• Pozostawianie śmieci poza bufetami
• Poważne złamanie trasy (np. ominięcie >10 km bez powrotu)
• Brak obowiązkowego sprzętu w trakcie startu
• Nierespektowanie przepisów drogowych (czerwone światło, park narodowy, itp.)
• Użycie dopingu lub substancji zabronionych (jeśli kontrolowane)
• Nieodpowiednie, agresywne lub obraźliwe zachowanie wobec innych zawodników, obsługi technicznej, wolontariuszy, kibiców lub innych osób obecnych na trasie – dyskwalifikacja
7.3 System protestów
• Protest pisemny do 30 min po publikacji wyników
• Kaucja: 100 zł, zwrotna przy zasadności protestu
• System kar ma na celu przede wszystkim zachęcenie uczestników do przestrzegania zasad oraz odstraszanie od niepożądanych zachowań, aby zawody przebiegały w dobrej atmosferze i były pozytywnym doświadczeniem dla wszystkich uczestników. Dla organizatora system kar stanowi narzędzie wspierające podejmowanie decyzji. Ostateczna decyzja w każdej sytuacji należy do Dyrektora Zawodów i może być podjęta nie tylko na podstawie niniejszego regulaminu, ale również w oparciu o ocenę sytuacji i dobro wydarzenia.
________________________________________
8. Wyposażenie obowiązkowe
• Zabronione jest korzystanie z rowerów elektrycznych (e-bike) – dotyczy to również rowerów z rozłączonym wspomaganiem.
• Każdy zawodnik otrzymuje nadajnik GPS do monitorowania trasy.
• Zawodnik, który zrezygnuje lub nie ukończy zawodów, ma obowiązek dostarczenia nadajnika GPS do organizatora na metę lub miejsce wskazane przez organizatora.
• Brak zwrotu nadajnika GPS skutkuje obowiązkiem pokrycia kosztów jego zakupu w wysokości 300 zł.
• Sprawny rower
• Kask sztywny
• Oświetlenie przednie i tylne (aktywnie używane po zmroku, rano i przy złej widoczności)
• Dokument tożsamości
• Telefon komórkowy z aktywnym numerem podanym przy rejestracji
• Zalecane: zapasowa dętka, pompka, powerbank, kamizelka odblaskowa
________________________________________
9. Zgłoszenia i opłaty
• Rejestracja: przez stronę https://zapisy.domtel-sport.pl/8-ultragryfus-turystyczny-ultramararton-rowerowy-dookola-zalewu-szczecinskiego-v14574
• Opłata indywidualna: 265 zł (w momencie zapisu)
• Opłata za sztafetę: 290 zł za parę
• Sztafety rejestrują tylko kapitana zespołu; imię i nazwisko drugiego zawodnika należy przesłać drogą mailową na adres:
[email protected]
• Limit uczestników: 200 os.
• Rezygnacja z zawodów i zwrot wpiowego możliwa do dnia 20 sierpnia 2025 – po tym terminie nie ma już możliwości rezygnacji
• Możliwość przepisania uczestników po uzgodnieniu z organizatorem
________________________________________
10. Świadczenia organizatora
• Pakiet startowy: numer startowy, karta kontrolna, ubezpieczenie OC organizatora
• Punkty odżywcze na trasie (napoje, owoce, drożdżówki, kanapk...